Min framtid

Ja nu ska jag ju snart börja gymnasiet och då har jag valt att gå naturbruk inriktning hund.
Den 20/8 börjar jag där.
Jag kommer att bo där borta så jag kommer bara komma hem på helger.
Första tiden fram till höstlovet kommer jag inte ha med mig Mojje.
Det är för vi ska prova på alla inriktningar innan vi sen väljer en som vi vill fortsätta med.
Jag tror och hoppas jag kommer trivas jätte bra där.
När jag sen tagit studenten har jag planer på att ta över vår gård.
Jag kommer nog sälja korna och köpa hästar och får istället.
Min dröm hade varit att driva en ridskola här på gården.
Sen hade jag velat göra en fin paddock, ett fint ridhus och sen gjort ett café i någon lada.
Men jag skulle satsa även på andra djur och sen kommer jag även få fler barn och ungdomar med funktionshinder, och andra svårigheter att våga rida eller ja bara mysa med djuren.
Men för att kunna uppfylla denna dröm krävs ju en hel del pengar.
Men jag ska göra allt för att denna drömmen ska bli verklighet.

Kommentera här: