Snö, snö och ännu mera snö!


En bild jag tog igår utanför vår dörr
Mojje med sin favorit kanin

Hej!
Nu har vintern verkligen kommit med mycket snö. 
Vi har ca 3dm snö nu på vissa ställen.
Men det är inte bara kul med snö, det ställer också till med stora problem.
Kommunen hinner inte ploga alla vägar på morgonen så man får svårt att ta sig till och från jobbet/skolan. 
Men pappa steg upp tidigt för att skotta med traktorn så han och mamma+ alla våra grannar kunde köra till jobbet.
Men min kompis som bor i Pukavik kom inte iväg för deras väg var inte plogad. Så hon kunde inte ta sig till skolan.
Själv hade och jag har fortfarande ont i tänderna, för jag spände tandställningen igår och då gör det alltid ont dom första dagarna.
Så jag stannade hemma med Mojje.
Men imorgon blir det skola igen. 
Nu ska jag fixa lite i huset innan mamma och pappa kommer hem.
Vi hörs!



Kommentera här: